2012. december 13., csütörtök

Film: A hobbit

Mostanában sokat voltam moziban (ebből háromszor a Breaking Dawn-t láttam :D), de mivel már akkor tudtam, hogy megnézem a Hobbit trilógia (blöeee) első részét, amikor tavaly bejelentették, hogy megfilmesítik, egyértelmű volt, hogy írnom kell róla.

Forrás: Google

Olyannyira, hogy nem is volt kérdés az sem, hogy felkarolom apukámat, és ott leszünk az éjféli premieren. Nyilván nem véletlen, hogy éjfélkor csak 3D vetítések voltak, de bevallom, elbizonytalanítottak. Végül is úgy alakult, hogy az új 3D HFR vetítésre váltottunk jegyet, amiről itt olvashattok bővebben.

Annak aki nem tudná, a Hobbit J.R.R. Tolkien Babó című könyvéből készült film. Úgy hirdetik, mint A gyűrűk ura előzményfilmje, ám ez csak részben igaz. Én nagyon szeretem a könyvet, bármikor képes vagyok újraolvasni, egyértelműen a kedvencem Tolkientől. Ezért aztán nagyon is sokat vártam a filmtől. De azt kell hogy mondjam, hogy nem csalódtam!

Kezdjük ott, hogy a könyv körülbelül 220 oldal, úgyhogy amikor megtudtam, hogy ezt három, egyenként két órás filmre bontják, majdnem elájultam. Egy dologban voltam biztos, hogy semmit nem hagyhatnak ki. A teremből kifele jövet hallottam ahogy egy társaság beszélget, és valaki azt mondta, hogy: "Hát nem hagytak ki semmit, csak beletettek." Persze, értem én, ki kellett tölteni a 166 perc műsoridőt, de, és ez az egyetlen kifogásom, az én szememben túlzásba vitték A gyűrűk ura vonalat, pedig a könyv bőven nem arról szól.

A történet nagy vonalakban: adott egy átlagos hobbit, bizonyos Zsákos Bilbó, aki pipázással, olvasással, és terítők horgolásával tengeti átlagos, már-már unalmas napjait. Egy ilyen pipázós, napsütéses reggelen azonban megjelenik Szürke Gandalf, a mágus. Aznap este, egyszer csak megjelenik egy törp, miközben Bilbó éppen vacsoráját élvezné. De egy törp nem törp alapon, még másik 12 zavarja meg Bilbó zsáklakjának csendjét. Vezetőjük Tölgyfapajzsi Thorin (a személyes kedvencem), feltett szándéka, hogy visszaszerzi őseinek kincsét a kapzsi sárkány, Smaug karmai közül. Útjukat természetesen rengeteg akadály és veszély keresztezi.

Thorin (forrás: Google)

Nem akarok spoilerezni, többet nem árulnék el, szerintem, kötelező film mindenkinek, aki szereti a Gyűrűk urát, és Tolkien világát. Én minden percét imádtam a filmnek. Gyönyörűek a képek, remek a szereplőgárda, és tényleg hű a könyvhöz, mindenkinek szívből ajánlom! :)

Ti szerettétek A gyűrűk urát? Megnézitek a Hobbitot?

1 megjegyzés: